Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya

Kars ve Ardahan’dan iki film Altın Portakal’da yarıştı

57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde ‘Ölü Ekmeği’ ve ‘Kar Kırmızı’ filmleri de jüri karşısına çıktı. İşte çekimleri Kars ve Ardahan’da yapılan bu iki filme dair merak edilenler…

57. Antalya Altın Portakal

3 Ekim’de başlayan 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali, 10 Ekim 2020 tarihi itibariyle tamamlandı. Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla gerçekleşen festivalde, Azra Deniz Okyay’ın “Hayaletler” adlı filmi, ‘En İyi Film’ ödülüyle birlikte toplam 5 ödülle geceden ayrıldı.

Öte yandan festivalin ‘Ulusal Uzun Metraj’ bölümünde, bu yıl Kars ve Ardahan‘da çekilen iki film de yarıştı. Atalay Taşdiken‘in ‘Kar Kırmızı’ filmi ile Reis Çelik‘in ‘Ölü Ekmeği’ filmi, aynı zamanda festivalde seyirciyle ilk buluşan yapımlardı.

İşte ‘Ölü Ekmeği’ ve ‘Kar Kırmızı’ filmlerine dair merak edilenler;

ÖLÜ EKMEĞİ:

Ardahanlı yönetmen Reis Çelik, üzerinde 4 yıl çalıştığı son filmi ‘Ölü Ekmeği’nde 60’lı yılların yoksul, kırsal Anadolu‘sunda, söz ustası Aşık Ziyeddin’in tükenmekte olan mesleğini devam ettirmesi umuduyla çırak olarak yetiştirmeye çalıştığı Mustafa‘nın hikayesini anlatıyor. Çelik, bir röportajında ise filminden, Anadolu’nun kadim topraklarından beslenmeyi kendime şiar edindim veya öyle seçtim diyebiliriz. Kafkas dünyasının âşıklık kültüründe biraz altını çizmek istediğim şey, sanatın sınırı olmamasıydı. Bir düzen sorununu anlatmaya çalıştım ve bunu bir âşık diliyle, darüleser diliyle anlatmaya çalıştım” diye bahsediyor.

KAR KIRMIZI:

Özge Gürel, Mehmet Usta ve Ahmet Mümtaz Taylan‘ın yanı sıra Karslı sevilen oyuncu Cenk Alibeyoğlu‘nun da rol aldığı ‘Kar Kırmızı’ filmi ise işlemediği bir suç yüzünden dokuz yıl hapis yatan ve geri döndüğünde eşinin evini terk ettiğini anlayıp eşi ve çoğunun izini sürmeye çalışan Yusuf karakterini seyirciyle buluşturuyor. ‘Kar Kırmızı’ filmini bir intikam öyküsü olarak tanımlayan Atalay Taşdiken, aynı zamanda filmin bazı coğrafyaların kaderi olmuş ‘erkeklik’ fenomeni üzerine bir özeleştiri olduğunu söylüyor. Taşdiken,erkek doğduysan erkeklik bekler toplum senden. Kar Kırmızı biraz sert bir film ama, belki başka bir üslupla film çekme tartışmalarını da beraberinde getirecek” ifadelerini kullanıyor.